veteményezés,keltetés és a földvári vásár

Nézzük mindennek a jó oldalát!Miután párom a legnagyobb jóindulattal megboronálta a kertem-beleértve az ősszel elvetett áttelelő borsót és fokhagymát is-még nagyobb helyem lett a veteményezésre.Bele is fogtam -családi segédlettel:egyik nap a nővéremmel,másik nap a lányommal vetettük bele magunkat a kertészkedésbe.Sikerült szert tennem egy utalóra is,igaz ,csak a második napon,így nem lesz minden sor girbegurba.Vetettünk egy és negyed kiló borsót,egy extra korait,egy korait és egy késői fajtát,mindegyik velő.Én ezt szeretem a legjobban.Lehet,hogy apróbb szemű,de nagyon zsenge.Ezen felül földbe került 2 csomag sárgarépa,egy fehérrépa,2 csomag makói hagymamag,lila sonkahagyma mag,retek,dughagyma,fokhagyma,gyöngyhagyma mag.Igyekeztem mindenből ZKI-s magot venni.Minőségileg ez vált be tavaly a legjobban és rengeteg van benne.A kertbe vetettünk még madársalátát és rukolát.A fóliasátorba pedig 3 csomag pritaminpaprika magot,kígyóuborkát,és találtam a gazdaboltban olyan zacskót,amiben 3 féle tépősaláta volt.Tudom,hogy rengeteg praktika van,hogy mit mi mellé kell ültetni,de nekem csak az az egy marad meg a fejemben,hogy a sárgarépát a hagyma mellé kell vetni,mert a sárgarépalegyek nem szeretik a hagymaszagot és fordítva.Valamint még az is megmaradt a kevéske agyamban,hogyha répát vetünk,vessünk a sor elejére retket,vagy jelöljük meg dughagymával,mert nagyon lassan bújik,és már elfelejtjük,vetettünk-e oda bármit is.

A keltetőben a tojásokat már csak néhány napig kell forgatni.Az utolsó 3 napban békén kell hagyni,hogy a csibék kiválasszák azt a pontot,ahol át akarják törni a héjat.Ha ilyenkor forgatnánk,belefulladnának.A páratartalmat is növelni kell,illetve spriccelni a tojásokat.Azt olvastam,hogy érdemes egy kis ecetet a vízbe tenni,akkor könnyebben törik fel a tojás héját.Újra lámpáztam ,mert ilyenkor ajánlják a 14-15. nap körül.A 40-ből most 8-ban láttam úgy,mintha megállt volna a fejlődés.Azért titokban 25-28 körüli csibében reménykedem,de majd meglátjuk...Néhány nappal ezelőtt az új keltetőt elindítottam 85 tojással.
Zsuzsi,a vásár legszebbike

Ma a dunaföldvári vásárban jártunk.Évek óta remek családi programnak bizonyult,nem beszélve a baromfibeszerzésekről.Most baromfit nem vettünk.Bár reggel nyolc körül már odaértünk,az egyetlen ,amit hazahoztam volna -már elkelt :holland bóbitás tyúkok.Képzelj el egy fekete tyúkot egy hógolyóval a nyakán!

Vettünk a lángoson kívül egy boglárkát,árvácskát a Mariska néninknek,egy tormát,amit el kellene ültetni,és lila dughagymát egy nagyon helyes idős nénitől,aki ilyen kincseket árult:

1 megjegyzés:

Csipkerózsa írta...

Ügyesek vagytok! Mi még csak a rendezkedésnél tartunk, de holnaptól vetegetünk végre Borival!

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments