Még egyszer a tojáslámpázásról

A két téma,ami alapján a legtöbben keresőprogramokról a blogra találnak,az a kotlós és a tojáslámpázás.Most tavasszal ez foglalkoztatja az érdeklődőket(engem is) a legjobban.
Megfogadtam,hogy megpróbálom lefényképezni,mit is látok a tojásban.
A 6.-7. napon már látni valamit.Az E betű fölött van egy sötét folt,ebből apró erecskék futnak.Ilyesmit keressetek.Azt a tojást,amiben nem találok semmit,megjelölöm egy kérdőjellel.Néhány nappal később csak a kérdőjeleseket nézem meg újra,hátha tévedtem.Ki is szoktam venni a keltetőből őket,ha ugyanazt látom(úszik az üres tojássárgája) .Kíváncsiságból feltörtem őket,tudni akartam,mi van bennük.Van, amelyik termékeny volt,de nem indult fejlődésnek,van,amelyik üres volt,és volt olyan amiben látszott egy kis erecske,de megállt a fejlődésben.

A 15. nap körül újra lámpázok.Ilyenkor is megjelölöm azt,amiben túl sok a világos rész.A képen egy 18 napos tojás.Jól látszik a légkamra és az ,ahogy a pipi elfoglalja szinte az egész tojást.

Ahogy egyre jobban belemerülök a keltetésbe,egyre jobban a rizsfőzésre emlékeztet.Mindenki másképp csinálja,senkié nem ugyanolyan,de valamilyen eredményt mindenki produkál.Annyiféle tanácsot olvastam,amik szöges ellentétei egymásnak a tojásforgatással és a páratartalommal kapcsolatban,hogy már lassan nem tudom mi a helyes.Most kipróbálom,hogy csak az utolsó 2 napban spriccelem a tojásokat,nem az utolsó háromban.A legutóbbi keltetésnél sok csibe befulladt a tojásba,ennek állítólag a19. keltetési napi túl magas páratartalom volt az oka.Most megpróbálom ezt kiküszöbölni.

Szóval azt javaslom vágjatok bele,és tapasztaljátok ki a saját utatokat!

posted under |

1 megjegyzés:

Csipkerózsa írta...

Legszívesebben azonnal mennék keltetőt venni.:-)))
De igazad volt, jövőre már tényleg mi is magunknak keltetünk. Nagyon izgalmas, érdekes ez az egész, és jó, hogy van aki tapossa előttünk az utat, és ellát bennünket jó tanácsokkal.;-)

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments