ezüst wyandotte


Az egy dolog,hogy saját húst és tojást eszünk,de én szeretek a tyúkok látványában is gyönyörködni.Elmesélem, hogy kezdődött ez a "szerelem"az ezüst wyandotte.fajtával.

Interneten láttam meg először ezt a tyúkfajtát.Két helyről rendeltem tenyésztojást,de miután az volt életem első gépi keltetése,csak tizet- tizet mertem.Ti ne így tegyétek.Egy rakás pénzbe került az utánvétes ,törékeny tojás postai szállítása,ha többet rendeltem volna,akkor is ennyibe került volna a szállítás,ráadásul kétszer!!!(azért rendeltem két helyről,mert ezt javasolják,ha tenyészcsaládot akarunk kialakítani).




Arányaiban ez volt a legrosszabb kelés.A 20 tojásból kettőt már a keltetés alatt,a forgatáskor összetörtem.Soha, későbbi keltetésekkor egyet sem,de persze a legdrágább tojásokból sikerült.

A18-ból 8 kelt csak ki.Ebből egyet véletlenül én magam tettem el láb alól,meg is sirattam,de véletlenül az infralámpa agyonnyomta.Egynek pedig csak a tollait találtam meg.Kiengedtem őket zöldet csipegetni és elszámoltam magam.Elbújt,éjjel pedig a róka megtalálta.Ez a hátránya,hogy nem lehet névsorolvasást tartani a tyúkoknál.
A hatból pedig egy kakast elajándékoztam Erdélybe, mert nem rózsataraja volt(ezt szakkönyvből vettem,nem vagyok ennyire okos).Ott csak a  MAGYAR kakasként emlegetik,ő az úr, és már a szomszéd tyúkjait is ő rendezi.Valószínűleg Erdélyt a mennyországnak gondolja.

Nekem maradt 2 kakasom és 3 tyúkom,akiket már különválasztottam a többiektől. A kerítés még nem elég magas,így egy tyúk a többiektől mindig átrepül.Színeiben megegyezik,de persze magát még nem látta tükörben.Azt hiszi,hogy közéjük tartozik.Nagy csalódás fogja érni.



posted under |

11 megjegyzés:

Csipkerózsa írta...

Jaj, de gyönyörűek! Egészen fellelkesültünk, kell nekünk ilyen gyönyörűség...:-)))

Bogyó írta...

Úgy írsz ezekről a dolgokról, hogy az ember kedvet kap hozzá, hogy baromfikat tartson. :D

Lizi írta...

Kedves Bogyó és Csipkerózsa!

Pont az volt a célom,hogy megfertőzzek másokat is !
Örülök,hogy sikerült

margoo írta...

Egyszerűen gyönyörűek!
Megírnád, hogy milyen kotló válik belőlük? Milyen tojók (jól tojnak?) és mekkora a súlyuk átlagban?
Bocsi a sok kérdésért :))

Lizi írta...

Kedves Margoo!
Ők húsvétkor keltek,egyenlőre még nem lettek kotlósok.A 3 tyúktól felváltva szedek össze 2 illetve 1 tojást naponta.De még csak most jönnek bele a dologba.Ha levágom az egyik kakast,feltétlenül megírom, hogy mekkora volt!!

margoo írta...

Köszi :))

Annamarie írta...

Ezek egyszerűen gyönyörűségesek!

h csaba írta...

valahogy en is igy kezdtem.csak en kiallitason lattam eloszor waiandottet.es meg most is ez a fajta tetszik,es tartok most is.csak nalunk fele itt erdelybe nagyon nehez volt hozzajutni.

Névtelen írta...

nekunk honaponkent tojik egy tyuk egy tojast

Névtelen írta...

Már a cikk előtt eldöntöttem, hogy ezt a fajtát fogom tartani a létesülő tyúkudvarban, 2 hét múlva érkeznek az első tyúkok és a kakas. :-) Most pedig megerősítést kaptam, hogy jól döntöttem. Nagyon szépek!

minoka írta...

tni a kelesnel met vastag a hejja es nem tudja kifakasztani

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments