rántanivaló csirke

Próbáltam számításokat végezni,miért is éri meg néhány hétig bajlódni előnevelt csibével.
400 Ft volt darabja,négyhetesen.Kb.150 Ft-nyi tápot ettek meg fejenként.A búzát és a kukoricát nem tudom pontosan, de saccra 150 Ft.Tehát körülbelül 700 Ft-ba került egy.Súlyuk megtisztítva 1,40 és 1,50 kg között volt,és elmúltak 7 hetesek.(ahonnan származnak,ott a testvéreiknek kilója volt levágva,megtisztítva 700 Ft.)

jégrekerülés előtt...
Itt egy hétig kaptak tisztán tápot, aztán szépen fokozatosan egyre több kukorica és búzadarát.Egy hétig pedig csak gabonát.És persze minden este zöldet csipegethettek kedvükre.Gyönyörű sárga lett a bőrük.
12 -t levágtunk már,ebből 3-at elajándékoztam.A többieket kicsit nagyobbra nevelgetem.Ők bezzeg mellre híznak,nem csípőre....

Eltelt néhány év az első saját baromfivágás óta.Persze az elsőket nem én vágtam le,, hanem a szomszédasszonyom, akit ilyenkor megkérek egy kis segítségre.De tavaly már sikerült átlépnem a saját árnyékomat,és néhányat én magam küldtem a másvilágra.Egyáltalán nem volt olyan borzasztó,mint gondoltam.Végig mondogattam magamban, hogy ezért neveltem őket...

És bizony el kell ismernem, hogy a boltban árult baromfi bőrének átkapirgálása is sokszor olyan kiábrándító és reménytelen, hogy egy délutáni gyors csirkevágás,amikor egyszerre 6-8 sorra kerül és ketten nekiesünk, egyáltalán nem tűnik visszataszítónak.

És milyen adagban kerül zacskóba?
Külön a melle,bár most nem kicsontozva,mert avval nem volt kedvem pepecselni.
Egy zacskóba a rántani,sütni való részek és egybe a levesnek valók,amire a mája egy csomózás  után kerül hozzá.És miért?Mert annyira szerettem kisgyerekként is a májgombócot,hogy a mikulástól is azt kértem..



U.I:ma reggelre 46  csibe várt a keltetőben
Alig fértek a dobozba,amiben átszállítottam őket a szekrényükbe

posted under |

7 megjegyzés:

nonci26 írta...

Kedves Lizi!én még csak kezdő baromfitartó vagyok, nemrég találtam rá a blogodra, amit rendszeresen olvasgatok :) azt szeretném megkérdezni, hogy mi még eddig csak 1 tyúkot és 2 kakast vágtunk le, mert inkább a tojásuk miatt tartjuk őket /és még levágni sem tudom.../,de amikor főztem nagyon nehezen főlt meg a kakas is és a tyúk is...meg tudnád nekem mondani, hogy milyen idős tyúkot érdemes levágni, hogy ne legyen kemény a húsa, vagy mennyi ideig kell főzni?esetleg van valami jó recepted? válaszod előre is köszönöm Noni Szlovákiából :)

chanson írta...

Anyukámék is így tartják, még az íze is teljesen más, mint a boltinak... azt nem is szeretem. remélem, mielőbb nekünk is lehetőségünk lesz ilyesmire...

Csipkerózsa írta...

Jujj, de jó, pipik!!!:-)))
Ha minden igaz, nekünk is jövő hét végén érkeznek az előneveltek, lassan mi is kitehetjük a "megtelt" táblát.
és bizony a keltetőnk is csipogott reggel. Borival nem bírtuk tovább, hajnali ötkor néztük meg őket, és akkor 21-et tettünk a lámpa alá. Azóta dupláztunk, és még nincs vége...
Köszönjük Neked ezt a semmihez sem fogható élményt!

Lidike írta...

Szia Lizi! Úgy látszik egyszerre keltek a csibéink. Nekem hétvégén 44 db kelt ki. Nagyon ügyes vagy. Én még nem merem elvágni a csirkék nyakát, de megpucolom és feldarabolom. Engemet Zoli tanított meg rá.

Lizi írta...

Olyan jó,hogy mindig reagál valaki...
Kedves Nonci!Majd kikérdezem Mariska nénimet,de 2 évesnél idősebb tyúk szerintem elfogyaszt egy gázpalackot, mire megfő!
Én csak a hagyományos tyúkhúslevesnél maradok,amiből a főtt húst megsütöm egy kis fokhagymás olajjal leöntve és második fogásként megesszük krumplival és paradicsomszósszal.

A kakas pedig pörköltként,ahogy még szeretett anyósom főzte:szélesmetélt tésztával....

Dominika írta...

Tyúkot és kakast én kuktában szoktam megfőzni, sokkal hamarabb elkészül.

Névtelen írta...

Szia. Tavaly én is neveltem csirkét,kakast.Le vágni még nem vágtam soha. Leírod nekem te hogy csinálod. Üdv:Kriszta

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments