Keltetés !!-indul a visszaszámlálás!

A múltkori bejegyzésben tyúkeszűnek állítottam be a tyúkjaimat.Nos,tévedtem.
Az összes csalitojást kilökték a fészkekből.Most gyűjtöm a kifújt tojásokat és megtöltöm homokkal vagy gipsszel ,mint tanácsoltátok.
Viszont a naptárat nézegetve arra jutottam,hogy elindítom a keltetőt.
Vérfrissítés gyanánt kéregettem tojásokat: innen négyet,onnan hetet,sőt vettem is húszat egy nénitől,akinek szép állománya van.
Ti tudjátok,mikor szemes egy tojás?
A sárgájában a fehér pöttyöt figyeld,ne a telefontöltőt!
Nos,én a tavalyi évig,amíg fel nem világosítottak,nem tudtam,mit kell nézni.Az utóbbi hetekben azonban megbizonyosodtam, hogy nincs gond a kakasokkal.
A tojásokat néhány napig gyűjtögettem,de nem raktam hűtőbe,csak a spájzba.Amelyik nagyon sáros volt,azt is csak a keltetőbe rakás előtt mostam meg,de nem töröltem meg.Egyébként a tojásos tálcát is hosszú évekig fordítva használtam,a hegyes felével lefelé kell tárolni a tojásokat keltetés előtt.
Ha jól számoltam,51 tojással indult a keltetés.Mindegyik tojást megjelöltem,hogy kitől kaptam.Egyik oldalára egy E,mint este ,a másikra pedig egy R,  mint reggel került.Most néhány napig békén kell hagyni,de aztán naponta kétszer kell forgatni,ezért kell a jelölés.
Három hét,és anyai örömök elé nézek....


posted under |

9 megjegyzés:

margoo írta...

Visszaszámlálás, jaj de jó!
Nagyon jó, eredményes keltetést kívánok!!! :)))
Ilyen gondoskodás, szakértelem mellett nem lehet gond!

Csipkerózsa írta...

Jaj, de izgalmas! Komolyan, mintha én keltetnék... (Persze egyszer majd én is.) Kíváncsian várjuk a pici pipiket. Ez a keltető-kérdés nagyon foglalkoztat. Megtudhatnánk róla többet? A kotlóssal még mindig bizalmatlan vagyok...
Sok sikert a keltetéshez!

Lizi írta...

Megígérem,mindenről beszámolok!

Névtelen írta...

Kérdezem, hogy a keltetőben a tojások hány fokosak?

Lizi írta...

Az egyik keltetőben nem lehet a hőfokot állítani,ott 37,8.A másikban első felében 37,8-38,másodikban 37,5 utolsó 3 napban 37,2 fok.Lázmérővel szoktam ellenőrizni.

Névtelen írta...

Köszönöm!
Nekem a kijelző 38,3-at mutat, a tojásoknál a szélén 37,6, a közepén 36,0 fokot mértem. A lázmérővel mért hőmérséklet a szellőzőn bedugva történt? Milyen mélységig ér le a lázmérő?

Lizi írta...

Csak egyszerűen rátettem a tojások tetejére!

Bozzay Cecilia írta...

WOW! Ez tetszik nekem! Egy bajom volna az egésszel... a végeredmény eléréséhez használatos technika, azaz a gyilok... Szinte látom, hogy épp kitekerem a tyúkom nyakát, pucolom, miegymás és becsenget valaki, majd véres bárddal a kezemben sietve ajtót nyitok... az egyik gyülekezeti tagnak...

Névtelen írta...

Szia.ez milyen fajta kelteto a kepen?


Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments