Ribizliszörp főzés nélkül

Édesapám mindig azt mondta,hogy sok bogyós gyümölcsöt kell ültetni a kertbe,mert a fagyok nagy kárt tudnak okozni a többi gyümölcsnél,de a  ribizli akkor is teremni fog....És milyen igaz ez ebben az évben is!Se cseresznyénk,se barackunk...
Amikor először ültettem ribizliket,bokor híján 3 piros ribizli fát és egy fehér bokrot vettem.A fák nem bírták,egyiket megrágták az őzek,egy a hideget nem bírta egy pedig a forróságot.Azóta ültettem már újra pirosat és feketét is,de csak bokrokat.Az a bizonyos első fehér ribizli azóta is ontja a gyümölcsöt minden évben.Most 3 kiló gyümölcsöt szedtem le róla és még fél kiló feketét az új bokrokról.
Szörp készült belőle a régi családi recept alapján.Régen,mindenféle elektromos csodagépek híján húsdarálón darálták le.Én csak megmostam és szárastul összeturmixoltam a vízzel(a szára szinte egyben maradt így is).
3 kg gyümölcshöz (málna,ribizli,egres) 3 dkg borkősav, 1 dkg szalicil és 3 liter víz.
3-4 napig állni hagyjuk,leszűrjük és minden literhez 80 dkg cukrot teszünk.Kevergetjük,amíg felolvad és üvegekbe töltjük.
Én három különböző szűrőn engedtem át,miután nem volt itthon ilyen hatalmas gézem.Gyerekkoromban emlékszem,amikor a lábon álló gáztűzhely szélére volt felkötve és szép lassan kicsöpögött a szörp....
És hihetetlen, hogy az a kevés fekete ribizli is milyen színt tudott adni!!

U.I.:Kérlek Benneteket, hogy továbbra is szorítsatok és imádkozzatok  Bogyóért .Nagyobbak a leküzdendő akadályok,mint mindannyian vártuk és reméltük.Tarts ki,Szilvi!

posted under |

4 megjegyzés:

Susula írta...

Jaj, Bogyót illetően valami ilyesmitől féltem én is, oly régen nem jelentkezett!
A szörpjeid csodásak, bár én csirke-ügyben találtam Rád! :))

Gabianyu írta...

Köszönöm a receptet, nagyon finom lett!!

Unknown írta...

Én most már harmadik éve a te recepted alapján készítem a ribizliszörpöt ,nagyon szereti a családom isteni finom!!

Tábita írta...

Én is így készítem, de borkősav és szalicilsav nélkül.

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments