Szegfűszeges szilva és sütőben sült szilvalekvár

Miután a kertünkben a meggyet már megették előlem a madarak, a szilvát nem akartam nekik ajándékozni...

Már napok óta nézegettem a fákat,és bizony,a madarak az érés előtt is kikezdték a gyümölcsöt.Kénytelen voltam idő előtt leszedni.
Egyik feléből lekvár készült,sütőben.Ezt a receptet nem én találtam ki,de megosztom veletek,mert egyszerű és nagyon finom.

3 kg érett(??) szilva-az enyém nem volt teljesen
70dkg cukor
3 evőkanál 10%-os ecet

A kimagozott szilvát összekeverem a hozzávalókkal,mély tepsibe rakom és forró sütőbe tolom.
Ha már felforrt,alacsony hőmérsékleten hagyom főni,félóránként keverve rajta egyet.4 óra csöndes fordogálás után kész. Sűrű.sötét,ragadós csoda lesz belőle.Megáll benne a kanál.
Én az enyémet csak két órán keresztül hagytam főni,majd kidunsztoltam a befőzőautomatában.

.
A másik feléből pedig se nem lekvár,se nem befőtt lett.A magozott szilvát félbevágva összekevertem cukorral,(kilónként 50-80 dkg) és megszórtam  jó sok őrölt szegfűszeggel.Az elején állandóan kevertem,míg levet eresztett.Kicsit hagytam fődögélni,ezt is kidunsztoltam.
Ha nektek nincs tartósítószer-fóbiátok ,tegyetek bele egy cseppet,vagy a fedele alá tegyetek egy csepp tartósítószert celofánra és tegyétek száraz dunsztba.
 Vajas kenyérel is nagyon finom,de a legjobb tejberizzsel...

A sárgadinnyét nagyon szeretem, de nem tudom elviselni,ha valaki mellettem sárgadinnyés rágót rág.

Csak négy üveggel mertem főzni,és azt hiszem nem tudnám mindennap megenni,de főztem néhány üveg kék szőlős sárgadinnyelekvárt.A dinnyét összeturmixoltam,befőzőcukorral összekevertem,öntöttem bele citromlevet,mert annyira édesnek találtam.Kellett bele még valami,mert még mindig nagyon émelygősnek éreztem.
Kimagoztam néhány marék kék szőlőt és félbe vágva beledobáltam...
A neve:lekvár bevállalósoknak.

4 megjegyzés:

Edit írta...

Ezt a tepsis dolgot én is megcsináltam tavaly. Én este későn betoltam a sütőbe takarékon hagytam, reggel kivettem, nem égett le, semmi baj nem történt, átraktam lábasba, főztem vagy 20 percet, dunsztba és kész. Olyan fini lett :)

Lizi írta...

Igen nagyon jó:)Állaga és hatása vetekszik a tamarin lekvárral:)

Csipkerózsa írta...

Én kemencében tervezem a sütő helyett a szilvalekit, szerintem nem rontom el:-)A sütős verzió a mi kedvencünk is, szerintem a lézető legjobb szilvalekvár-recept.
Mennék Hozzád tejberizst enni...

Juhmeli írta...

Megcsináltam tegnap a tepsis szilvalekvárodat, isteni lett. Köszi a receptet. Ez volt az első alkalom, hogy szilvalekvárt készítettem, de ennél maradok:)

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments