Kotlós vagy keltetőgép még egyszer...

Most meghazudtolom magam.Lelkendezve írtam, milyen jó kotlóssal keltetni,most meg majd szétvet a méreg.Egy kiscsibe sem kelt ki.Ugyanolyan körülményeket biztosítottam neki,mint az előző kotlósnak,aki 72 %-os keltetési arányt produkált.Persze baromi magabiztosan wyandotte tojásokat raktam alá,amit úgy kuporgattam össze nagy nehezen.Mariska nénim szerint nem volt elég tüzes a kotlós.A tojások fiasak voltak, mert a keltetőbe rakottakból 75 % kikelt.

Mániám ez a százalékszámítás.Statisztikát vezetek minden keltetésről, hogy tanulhassak belőle.
És mik a tapasztalataim?
ők még korábban keltek
Minél később keltetek, annál több pipi kel ki.Ugyanaz a keltető március végén 50 %-os volt,most pedig 75.
Szóval minél kevésbé változékony az idő,nincsenek nagy lehűlések, annál sikeresebb vagyok,hiszen a tojásokat nem éri olyan nagy hőkülönbség.A nem messziről megutaztatott tojásokból kelt a legtöbb.Azt is vezetem, hogy kinek a tojásából mennyi lesz.Itt az a kedves ismerősöm vezet, akitől bráma tojásokat kaptam,90%-kal.(még egyszer köszönöm,G...!)
És persze azt is megtanultam, hogy nem leszek türelmetlen,és egyszerre indítom a két keltetőt,mert így kicsit macerás 10 naponta csecsemős nővért  játszani....

Ha megbízható kelést szeretnétek, keltessetek géppel,de ha gyönyörködni szeretnétek,milyen tüneményesek a kiscsibék,amikor kukucskálnak az anyjuk tollai közül,ültessetek kotlóst!

Nem engedtem ,hogy kedvemet szegje ez a kudarc, ezért megültettem még egy tyúkot.


U.I.:Ne fogjatok blogírásba, amíg baklava sül a sütőben!!-ez a legújabb tapasztalatom.

posted under , |

5 megjegyzés:

chanson írta...

Ha egyszer falura kerülünk, biztos lesz kotlósunk... :-)
Párom pár hete a padlásunkon talált egy keltetőgépet. Régi... de nem tudjuk, vajon használható-e, s ha igen, akkor érdemes-e vele egyáltalán foglalkozni. De a kotlós az tuti... :-)

Csipkerózsa írta...

Először is kérek szépen baklavát.:-)
Másodszor pedig ne mérgelődj. Nekem 53%-os kelési arányt számoltál (én még csak azt írtam be a füzetembe, hogy mikor mennyi kelt, kinek a tojásaiból hány pipi lett), és én ettől is nagyon boldog voltam.
És nekünk is lesz kotlósunk, meg megy majd egyszerre a két keltető is, akkora a sikere a csibéinknek faluszerte...

Erika írta...

Szia! Mi is baromfival foglalkozunk, keltetővel, kotlóssal. Sajnos nálunk olyan 50%-os a kelési arány, most próbálgatjuk mi a hiba. A terveink szerint brámákat fogunk tenyészteni. Örülök, hogy rád találtam!

Juhmeli írta...

Azért remélem nem maradt finomság nélkül a család:)
Nagyon jó olvasgatni a tapasztalataidat, még így csirkétlenül is tanulok csirkézni tőled.

Névtelen írta...

Az idei évben nemsok jót hallok a keltetésekről... sok helyen hallom hogy se a kacsa se a tyúk semmilyen baromfi nem kel ki úgy ahogyan illene. Nem a kotlós hibája, hanem annak köszönhető hogy nem kötődnek be rendesen a tojások. Tavalyi évben a nyulak voltak ilyen szerencsétlen helyzetben , hogy nem akartak szaporodni.

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments