kotlós vagy keltetőgép?

Tavaly márciusban elült egy krédli,már március végén kibújt 9 törpike.
De aztán nagy csend.Erdélyben kovászt adnak a tyúkoknak,hogy kotlóssá váljanak,de nekem persze nem volt.
Amelyik tyúknál csak egy csepp jelét láttam,hogy talán,esetleg....azt elzártam sötét helyre,ahol a fészek tele volt kiégett,kerek villanykörtével.Nem jött be a csel.
Elvesztettem a türelmemet és vettem egy keltetőgépet,a legolcsóbbat és legegyszerűbbet.Háromszor keltettem benne,mindig 60-70% közötti volt a kelésarány.Több,mint 100 kiscsibét keltettem,mind búbos,gatyás, szakállas vagy kopasznyakú volt.
Néhányat eladtam,sokat elajándékoztam vagy elcseréltem őket.Őket mind én keltettem


Ha nem számolom azt a 20 tojást,amiért pénzt adtam, a többi tojás ingyen volt.Vagy a sajátom, vagy a családból vagy a szomszédból.Ha látsz faluhelyen,idős néniknél szép tyúkokat,nem szégyellj kérni néhány friss ,mosatlan tojást!
Előjött bennem a gyermek,és úgy számoltam vissza a napokat,mint gyerekkoromban Karácsony előtt.Hatalmas öröm volt,amikor 3 hét után egy reggel arra mentünk,hogy csipog a keltető.Már számolom vissza a heteket,hogy mikor  indíthatom újra.Akkor majd részletesen beszámolok a tojások jelöléséről,a forgatásról és a lámpázásról.
Lehet,hogy kotlóssal könnyebb, de így nagyobb az öröm.

posted under , |

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments