Készül a fólia


Készül a fóliasátram.Még nincs kész,de közel van hozzá.Ez egy tavalyi kép.Tavalyelőtt télen félreraktam néhány kápia paprika magját és kipróbáltam,kihajtanak-e.Hát jobban keltek,mint a boltban vett magok.  Most egy műanyag dobozkába vetettem és majd idővel leviszem a fóliába.Valószínűleg két paradicsompalánta,két kígyóuborka és rengeteg paprika lesz az idén is a sátorban.Holnap veszek néhány csomag paradicsompaprika magot is.Az a család nagy kedvence savanyúságnak.A kertbe pedig nem is ültetek paprikát.
Még hiányzik az ajtó és egy kis erdei föld,aztán indulhat a kertészkedés.Hiányzik már az az illat,ami megcsap a sátorban!
Biztos tudjátok,milyen az a párás meleg,amiben érzed a növekedés illatát!

ilyen volt ...

                                  és ilyen lett...


A keltetőből kivettem 11 tojást,a lámpázás után nem látszódott bennük élet.Nem is volt bennük,mert óvatosan feltörtem őket.Így maradt 40.Nem túl jó arány,de egy maroknyi csibének is örülni fogok.Ma rendeltem egy nagyobb, megbízhatóbb keltetőgépet.Ebbe kb.100 tojás fog beleférni.Már gyűjtöm őket a spájzban,hegyes végükkel lefelé és minden nap a teli tojástartókat megfordítom egy pillanatra a letapadás elkerülése miatt.Két ismerős is megkeresett csibe ügyben,meg ajándékba is ígértem.A maradékból pedig a legszebbek megmaradnak ,a többi pedig megy a levesbe..persze nem azonnal!

kinyíltak a krókuszok
Szeretnék már veteményezni,de még mindig hideg van és fúj a szél.Végig kellene gondolnom,mit hová szeretnék vetni.Előre láthatóan idén nem csinálok sok kicsi ágyást,hanem hosszú sorokban vetek mindent.Be kell ismernem,hogy nem vagyok mintagazda.Néha túl közel vetek egymáshoz,esetleg egymásra...Tavasszal tele vagyok tervekkel,lelkes vagyok,aztán ahogy múlik az idő,már nem vagyok olyan lelkes.Mikor kapálni és gazolni kellene,időnként elvesztem a fonalat...Remélem,idén másként lesz.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments