Kalandom a laskatökkel

Már mutattam Nektek képet az idei töktermésemről, köztük a laskatökről is.
Egyet kaptam tavaly ,annak tettem el a magját,amik aztán összekeveredtek a sütőtökmagokkal.,így váratlan meglepetés ért a tökágyásban.

Egyik nap aztán elkerülhetetlenné vált közelebbi ismerkedésem egy laskatökkel.Egész délelőttös elfoglaltságot adott a mihaszna.Ha kétértelműen akarnék fogalmazni,akkor azt mondanám, hogy a tököm tudja csak ,mi volt a gond.Lehet, hogy már kicsit vén volt,de lehet, hogy szüksége van a vastag héjára, hogy sokáig elálljon. Bizony, a nagy kés és a bárd is elengedhetetlen volt a darabolásához.Mert ezt bizony egészen másként kell előkészíteni a főzéshez.Miután nagy nehezen elnegyedeltem,kikapartam a magját(vállalkozó szelleműek kérhetnek belőle)és forró vízben főztem kb. 20 percet.
Ha kicsit vártam volna, hogy kihűljön,valószínűleg elkerülhettem volna a kisebb égési sérüléseket,amit akkor szereztem,amikor kikapargattam a héjából.Többé-kevésbé szálakra esett szét a belseje.Ezt tettem aztán hagymára még együtt pároltam és tejföllel,liszttel aztán később behabartam
.És miért ilyen sápadt szegény főzelék?Mert bizony ha a családban valaki diétázik és kerülnie kell a fűszerpaprikát,akkor mindannyian kerüljük vele együtt...És milyen az íze?Szerintem kimondottan jó.Kicsit roppanósabb, mint a hagyományos főzőtöké. Azért valljuk be őszintén,olyan kiábrándító tud lenni egy több hónapja a mélyhűtőben kuksoló gyalult tök félig felengedve,hogy megéri a fáradtságot, ha frissebb ízekre vágyunk.

Az anyukám azt mesélte,hogy nagyapám a fizetése mellé terményt is kapott a gyülekezettől(ebből nem nehéz kitalálni,mi volt a hivatása).Mogyoródról mindig kaptak egy csomó istengyalulta tököt(ez a másik neve),amit kisgyerekként nekik kellett levinniük a pincébe.Ő mindig a pince leghátuljába pakolta,hátha feledésbe merül,mert annyira utálta...

Ez már egy új kép..
U.I.:kaptam a születésnapomra egy fényképezőgépet.Ezek a képek még a régi mihasznával készültek,de ezentúl szebbnél szebb képeket fogok készíteni,megígérem.A használati útmutatót nem fogadja be még az agyam,mert az intelligens portré módon nem tudom túltenni magam.......

posted under |

2 megjegyzés:

Csipkerózsa írta...

Én nagyon szeretnék laskatök-magot.:-)
És még a hétvégén jelentkezem emailen is, ígérem.

Szép hétvégét Nektek!

Juhmeli írta...

Ó, bátor vagy! Én még nem mertem ringbe szállni, az enyémek még kint sütkéreznek az udvari raklapokon. Ha a tiedet vénnek tituláltad, akkor a mieink aggastyánok, mert már nem is fehér-zöld cirmosak, hanem sárga-zöldek:)
Gratula a fényképezőhöz, remélem engem is meglepnek vele hamarosan, mert már nem tud fókuszálni a kis drágám.

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

rendszeres olvasóim

Népszerű bejegyzések


Recent Comments